Presiunea în anvelope are un impact direct asupra manipulării vehiculului, a rezistenței la uzură a anvelopei și a șasiului. În acest articol, vom analiza în detaliu ce presiune ar trebui să fie în anvelopele auto pentru a menține permeabilitatea vehiculelor, indiferent de condițiile climatice și de starea carosabilului. Aceasta este o întrebare frecventă, ca să spunem așa — o durere de cap pentru mulți șoferi. Mulți proprietari de mașini transferă în mod independent mașina pe anvelope de dimensiuni diferite sau monitorizează roțile, le pompează și schimbă anvelopele.
Diferența de presiune în anvelopele de vară și de iarnă
Merită să fiți atenți la ce presiune a anvelopelor este considerată optimă pentru vară și, în consecință, pentru funcționarea pe timp de iarnă? Cum afectează nivelul inflației anvelopelor uzura treptelor? Și cel mai important, ce se întâmplă dacă aceste norme nu sunt respectate, deoarece nu există atât de multe metode de verificare?
Cei mai optimi indicatori de presiune a anvelopelor sunt adesea indicați de producătorul auto din tabel. Acesta poate fi găsit în interiorul capacului rezervorului de gaz, stâlpul lateral al ușii șoferului – acesta este un autocolant mic, cu o imagine a mesei de presiune a pneurilor în funcție de mărimea și sarcina mașinii. Cu toate acestea, producătorul indică valoarea medie pentru dimensiunea cauciucului. Dar vom merge mai departe în calculele noastre și vom adapta acești indicatori la imprevizibilitatea drumurilor din Moldova.
Deoarece drumurile noastre sunt departe de a fi perfecte, iar anvelopele se sparg în gropi de două ori mai repede – avem nevoie de un indicator universal. Practic, dacă conduceți în jurul orașului, este permisă scăderea anvelopei reci cu 10% în timpul iernii, deoarece presiunea crește atunci când conduceți și este distribuită uniform pe fiecare roată. O roată pe jumătate coborâtă se uzează mai repede, dar iarna ajută la ieșirea din blocajul zăpezii, datorită unui loc larg de contact. Merită menționat faptul că acesta este doar un caz special. Puțin mai jos vom lua în considerare dezavantajele acestei metode și care ar trebui să fie presiunea în anvelopele auto în timpul iernii?
Motivele pentru diferiți indicatori de presiune în anvelope și impactul acestora asupra uzurii cauciucului
Merită să acordați atenție cauzelor indicatorilor de presiune scăzută a anvelopelor: o defecțiune a mameloanelor, lipsește un plasture, un cui prins, temperatura scăzută a aerului etc. este necesar să se măsoare presiunea pe roțile reci, aceasta este mai mare de 4 ore fără mișcare.
Pericolul constă în faptul că o anvelopă slab umflată este capabilă să se deformeze. Traseele extreme de pe trepte sunt epuizate – sunt șterse mai repede. Ca urmare, consumul de combustibil este în creștere, ceea ce devine vizibil deja la a doua sută de kilometri. Merită să ne amintim acest lucru în timpul iernii, deoarece în frig presiunea în anvelope scade cu 0,3 – 0,5 atmosfere. Nu este dificil să determinați o anvelopă plată – mașina în mișcare duce spre partea anvelopei plate. Dacă este puțin mai dificil de determinat pe un drum plat, atunci cu o manevră ascuțită, o anvelopă plată se va simți cu siguranță. Cel mai rău scenariu este, de asemenea, posibil – presiune diferită în toate cele 4 roți, pentru șofer aceasta este o imprevizibilitate absolută a comportamentului mașinii, ceea ce poate duce la o urgență.
Experții recomandă ca monitorizarea presiunii să fie efectuată cel puțin o dată pe lună și mai des. Șoferii experimentați știu care ar trebui să fie presiunea în anvelope și pot determina acest indicator "cu ochii" lovind roata cu piciorul. Este incredibil de dificil să se determine corect presiunea în acest fel, dar nu este posibil să se compare performanța tuturor roților. Există riscul de pompare și de depășire a normelor optime.
Se recomandă obținerea unui manometru fiabil. Nu trebuie să cumpărați unul ieftin, deoarece un dispozitiv profesional de înaltă calitate va recupera rapid costurile, asigurând siguranța traficului. De asemenea, veți avea nevoie de un compresor sau o pompă pentru pompare. Vara, când temperatura crește, monitorizarea presiunii în anvelope va avea loc mult mai rapid.