Principalele caracteristici ale marcajului anvelopelor

Sunt toate anvelopele de aceeași marcă, dimensiune sau model la fel? Principalele caracteristici ale marcajului anvelopelor pentru echipamentele primare

Pe lângă diferiți indicatori de bază, cum ar fi indicii de viteză și sarcină sau data și seria de producție, care pot varia, pe pereții laterali ai anvelopelor celor mai cunoscuți producători, există și un așa—numit marcaj transportor-marcaj OEM (de la producătorul englez de echipamente originale — "furnizor de componente la transportor").

Producătorul de anvelope furnizează produse transportorului, de exemplu, amortizoare cu anumite caracteristici, iar pe piața secundară — cu altele. Faptul este că pe transportor se știe exact ce model și pe ce versiune vor fi instalate, iar scopul produselor furnizate pe piață este mult mai puțin sigur — prin urmare, caracteristicile din ele sunt "medii".

Cu anvelopele de pe piața secundară, este și mai dificil, deoarece anvelopele de aceeași dimensiune pot fi cumpărate pentru instalare pe Jaguar, Toyota și Dacia. Dar cerințele producătorilor de automobile pentru anvelopele de anvelope sunt diferite, iar sezonalitatea are o importanță deosebită, de exemplu, pentru anvelopele de iarnă Mercedes-Benz, moliciunea și confortul sunt cele mai importante. Designerii de la BMW pun un accent deosebit pe controlabilitate, atunci când dezvoltă versiuni hibride, eficiența este deosebit de importantă — și așa mai departe.

Inginerii Porsche sunt deosebit de pretențioși în selectarea anvelopelor: aceștia au fost cei care, la sfârșitul anilor 70 ai secolului trecut, au introdus pentru prima dată marcajul OEM "N0" ("en-zero") pentru anvelopele "nouă sute unsprezecea" (Porsche 911). Și în Porsche producătorii de produse pentru anvelope trebuie să ajusteze cu exactitate și cu atenție caracteristicile anvelopelor la modele și versiuni specifice, pentru care uneori este necesar să se facă schimbări serioase în proiectarea lor și în formularea compușilor de cauciuc.

Anvelopele OEM" de marcă "sunt livrate nu numai transportorului, dar pe piața secundară sunt de obicei mai scumpe decât cele" impersonale". Principalul lucru este să puteți citi clar marcajul complet pe anvelopă. Deoarece atât un magazin de anvelope, cât și un dealer auto oficial vă vor vinde cu ușurință anvelope "medii", crezând că nici proprietarii de mașini precum Porsche, BMW M series sau Mercedes AMG nu vor observa diferența în comportamentul mașinii.

Exemple de marcare a anvelopelor pentru picking primar

Pentru producătorii de automobile atât de cunoscuți precum Peugeot, Toyota sau Ford, există și anvelope de configurație primară, dar cerințele pentru acestea nu sunt atât de stricte pentru mărci și pur și simplu nu există marcaj vizual pe porkshyks. Prin urmare, numai specialiștii pot determina "specializarea îngustă" a anvelopelor — prin coduri digitale interne sau prin numărul lotului. Este important ca delimitarea să aibă anvelope pentru toate anotimpurile.

Marca auto Marcarea
Aston Martin AM8, AM9, AMR, AMP, AMV
Audi AO, AO1, RO1, RO2, R03
Bentley B, B1, BC, BL
BMW *, *MO
Ferrari F
Jaguar J, J1, JRS
Lamborghini L
Land Rover LR
Lotus LS
Maserati MGT
McLaren MC, MC1
Mercedes-Benz MO
Mercedes-Benz AMG MO1
Porsche N0, N1, N2, N3
Tesla T
Pentru anvelope RunFlat MOE